CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Tuesday, April 14, 2009

- SERBA SEDIKIT TENTANG VeMMABUILDER.......


VEMMABUILDER, Citerla skit....

Ok, sebenarnya Vemmabuilder adalah home based bisnes, hanya bekerja secara online dari rumah. Tak kiralah korang ader kat mana-mana pun just kerja kita hanya mempromosikan website jer. 1stly sebelum korang bleh promote website, korang boleh daftar secara percuma disini

http://www.vemmabuilder.com/622350305.

Selepas pendaftaran, kami akan emailkan kepada korang langkah seterusnya dan juga beberapa fail untuk korang download kemudian terus mulakan kerja hanya dari rumah anda! Kalo korang dah daftar dan sudah menjadi ahli berbayar Vemma, korang akan menerima satu website www.vemmabuilder.com/ID korang sendiri. Macam-macam cara yang akan saya tunjukkan selepas anda menjadi member. Bila orang join member melalui website tu, kita akan dapat weekly income based on USD terus ke mana-mana akaun bank kita. Kita di bayar weekly, so closing time setiap hari jumaat sebelum 12tghari, baik upgred cepat, jika tidak, downline paid di bawah anda akan override ke atas dan anda tidak akan mendapat apa-apa bonus dari mereka lagi.

JADI, APA YANG PERLU SAYA BUAT? NAK UPGRED TU MACAM MANA?

Senang saja step dia...Korang perlu pergi ke www.vemmabuilder.com, kemudian masukkan ID dan password , kemudian click “Get Started” dan follow instructionnya…Tapi sebelum tu, saya nak tanyala, korang pakai kredit kad visa atau mastercard?

SAYA TIADA KREDIT KAD MACAM MANA?

Kalo korang tak der kredit kad boleh bayar cash dan ambil produk secara terus di Vemma Malaysia Head Office di Jaya One, Petaling Jaya. Atau saya galakkan anda pakai EON Bank debit kad (Combi) yang boleh di dapati di EON Bank..mudah, cepat dan pantas…hanya RM20 untuk membuka EON Bank debit kad.

KENAPA BAYAR GUNA KREDIT KAD ATAU DEBIT KAD? BAYAR CARA BIASA MELALUI ATM ATAU BANK IN TAK BOLEH KER?

Vemma menerima pembayaran melalui kredit kad atau debit kad kerana ianya untuk keselamatan duit anda. Bayangkan kalo korang bayar seperti MLM biasa. Korang selalunya akan bayar kepada upline korang dan upline korang pula memasukkan ke dalam bank. Cara ini sebenarnya kurang selamat coz kalo korang baru jer beberapa hari mengenali upline korang. Dia bukannya saudara korang pun. Dan korang memang insan yang berani coz cepat percaya ngn orang yang kenal tuh...Mungkin dia akan larikan duit korang, saper tau kan. Mungkin dia penipu. Manusia ni, rambur jer hitam, tapi hati lain2. So, Vemma melaksanakan system ini untuk keselamatan duit korang. Korang terus jer bayar kepada kepada Vemma tanpa orang tengah lagi.Jadi, risiko nak kena tipu tu memang kurangla...betul tak???

KENA BAYAR BERAPA UNTUK JOIN?

  • Pertama adalah untuk service online office iaitu vemmabuilder sebanyak USD19.95 (RM70). Ianya berfungsi untuk follow up prospek korang nanti dan dilengkapi dengan autoresponder yang canggih.
  • Kedua adalah untuk Pakej Produk. Di Vemma ada 4 Pakej Produk, boleh lihat di dalam jadual di bawah:

Di Vemma ramai yang masuk dengan Ultimate Pack, Korang nak tau kenapa ramai yang pilih Ultimate Pack.Untuk Ultimate Pack, korang akan mendapat 12 Pek bersamaan 24 botol minuman kesihatan Vemma, 6 bulan akaun aktif tak perlu membeli produk pakej, apabila orang join Ultimate Pack korang akan dapat RM1520 fast start bonus, belum masuk 9 bonus lain lagi. Jika anda ambil pakej lain selain dari Ultimate iaitu single pack, double pack atau silver pack anda akan mendapat RM950 sahaja. Beza RM600 lebih..besar tu. Maksimum payout pula tinggi iaitu USD25,000 bersamaan RM95,000 seminggu. Yang paling menarik adalah korang hanya perlu Ultimate sekali seumur hidup sahaja dan boleh diwarisi sampai bila-bila. Selepas bulan ke-7 nanti boleh maintain dengan apa-apa pakej lain (single, double atau silver) tetapi status anda tetap ULTIMATE. Jimat !. Jika anda pilih pakej lain pun, nanti nak kena upgred status juga dalam masa 90 hari untuk menentukan maximum payout. Baik ultimate terus…jimat.

KENA MAINTAIN KE DENGAN BUSINESS NI?

Ya, jika nak terus mendapat bonus kena maintain. Jika tidak, akaun korang inactive dan tiada bonus. Ini bisnes yang adil, korang tidak akan mendapat apa2 hasil dari kerja keras orang lain jika anda duduk saja. Kita perlu bijak…macam saya, bayar sekali sahaja masa join dulu. Lepas tu every month beli guna duit bonus la. Kita mesti bijak buat bisnes.

KALAU SAYA MULA DULU DENGAN SINGLE PACK DULU MACAM MANA BOLEH TAK?

Boleh…tiada masalah untuk peringkat percubaan, tetapi untuk lebih jimat dan bonus yang banyak, join terus ke Ultimate pack, sekali seumur hidup, 6 bulan aktif dan bonus tajaan RM1520 seorang.

VEMMA ADA BARANG ATAU PRODUK APA-APA KE DALAM BUSINESS NI?

Yes…Vemma adalah supplement yang sangat berkhasiat, baik untuk kesihatan. Perlu diingat Vemma adalah business, jadi business mesti ada barang. Kalau takde barang hukumnya HARAM dalam Islam (Rujuk web Ust Zaharuddin). Vemma bukanlah skim pelaburan atau program duduk diam dapat duit. Produk Vemma mengandungi Vitamin dan Xanthone yang paling tinggi untuk merawat penyakit kronik seperti diabetis, jantung, strok dan sbgnya. Ianya di akui oleh 135000 pakar dan saintis di dalam buku Physician Journal.

KENAPA PERLU BELI PRODUK?

Untuk terus mendapat bonus dan komisyen, kita perlu sentiasa aktif. Jika tidak, ianya tidak adil untuk layak dapat bonus dari orang bawah tapi kita tak beli atau maintain. Jika macam tu saya pun tak nak buat. Lagipun vemma baik untuk kesihatan..the best.

MAHALLAH BARANG TU…

Murah jer sebenarnya sebab korang akan dapat bonus yang lebih lumayan lagi…Tak pela, bersusah-susah dahulu, bersenag-senang kemudian..Mula-mula memang sakitla coz kena keluarkan modal yang agak besar tapi ganjaran dia berbaloi...bonus kita based on 1USD = RM3.80. Every week pulak tu..Upgred hari ini dan saya akan tunjukkan cara bagaimana nak buat. Tapi kalau anda join ultimate pack, makin tinggi imbuhan yang anda dapat makin senang untuk dapatkan 10 bonus yang terdapat di Vemma.

SAYA PENINGLAH NAK PIKIR MACAM MANA NAK JUAL PRODUK YANG MAHAL TU. TAKUT TAKDE ORANG YANG NAK BELI JER…

Saya sebenarnya lebih focus pada network, tetapi jika anda nak jual produk takde masalah. Anda boleh lihat testimoni di sini:http://blog.vemmasuccessline.com/testimoni/.Doktor sendiri pun buat bisnes ni sebab produk powerful dan tiada lagi orang yang betul-betul buat…korang adalah yang terawal jika buat dan pecahkan market di Malaysia. Pasti akan ada orang yang akan mendapat manfaatnya. Produk akan “bercakap” bagi pihak kita kerana effectnya sangat cepat dan menyembuhkan pelbagai jenis penyakit moden.

SAYA TIADA MASALAH NAK KELUARKAN MODAL TAPI TIADA KEMAHIRAN NAK MEYAKINKAN ORANG PASAL BISNES NI.

Jangan risau..saya akan Bantu dan tunjukkan cara. Yang penting korang kena bersedia. Saya hanya akan bekerjasama dengan mereka yang serius kerana masa amatlah berharga bagi saya. Jika ada sebarang pertanyaan, hubungi saya anytime dan pasti saya akan Bantu dan tunjukkan cara. Vemma is a simple bisness. Kita sama-sama boleh lakukan untuk terus berjaya demi menjamin masa depan.

BERSEDIA DARI SEGI APA? JADI SAYA MEMANG KENA STUDY PASAL PRODUK NI?

Yes…belajar sedikit demi sedikit pasal sistem (Vemmabuilder) dan tambah pengetahuan tentang produk. Tak perlu details..kongsi testimoni dah cukup.

SAYA NAK TAHULAH SIKIT PASAL BISNES NI.. KEUNTUNGAN YANG KITA DAPAT TU BERDASARKAN KEPALA YANG DITAJA ATAU BERDASARKAN NILAI PRODUK YANG BERJAYA DIJUAL?

Bagus soalan anda ni…korang mendapat keuntungan dari nilai produk yang dijual. Tapi kita tak promote produk, kita just promote website saja. Indirectly bila nak jadi member, kita perlu beli produk. Produk mesti ada kesan untuk kesihatan dan pasti ada repeat sales. Di situ income kita.

ADAKAH PRODUK ITU DIWAJIBKAN? DAN MENJUALNYA PADA SUATU TEMPOH TERTENTU?

Produk wajib…tiada tempoh tertentu. Jika nak berniaga mestilah jual produk. Jika tidak bukan berniaga namanya. Tapi cara kita simple, just promote website sahaja : www.vemmabuilder.com/ID kita, itu jer yang korang kena lakukan.

ADAKAH SISTEM VEMMA MENGGUNAKAN SISTEM PIRAMID?

Ooh tidak...Vemma adalah sistem binary (2 kaki). Ok, korang kena paham kat sini, pyramid wujud di mana-mana organisasi. Kalo korang bekerja, bos di atas korang, tetapi korang tidak boleh potong beliau dari segi pangkat dan income. Tetapi di Vemma, kita boleh potong pendapatan upline/pangkat beliau jika korang lebih rajin. Bisnes ni, siapa usaha lebih, dia dapat lebih…ini bukan skim cepat kaya.

BAWAH SAYA MINGGU LEPAS DAH RAMAI ORANG MASUK, TAPI SAYA BELUM UPGRADE. ADAKAH BONUS TU MASIH ADA UNTUK SAYA?

Fuh..korang memang rugi coz takkan dapat bonus dan mereka telah override ke atas korang. Mereka akan menjadi upline korang pula dan korang tidak akan mendapat hasil dari mereka selama-lamanya. Tapi jangan risau...minggu ni akan ada yang upgrade lagi. Korang nk lepaskan ker peluang untuk minggu ni pula? Kita closing date every Friday jam 2PM. Jadi jangan terlepas lagi.

Upgrade sekarang..........!

PENERANGAN RINGKAS UNTUK PE (Pre-Enroller)

1.Vemma – wujud 14 tahun (USA)

Mula dilakukan secara online pada 2004

Masuk pasaran Malaysia pada March 2007

Minima join RM342 (Single Pack)

Bonus di bayar mingguan USD1 = RM3.80

2. Kita Cuma perlu promote website sahaja.

(a) www.vemmabuilder.com/ID

(b) www.myvemma.com/username

3. Bonus di Vemma ada 10 bonus + 1 bonus khas.

- Fahamkan dulu 2 bonus

(a) Bonus Tajaan


b) Bonus Cycle

Ia adalah binary sistem. Kaki 1 dan kaki 2. Kaki 1, uplie akan berikan untuk kita, kita hanya perlu fokus pada kaki 2 sahaja. Tetapi sebelum kaki 2 terbuka, kita perlu mendapatkan dulu personally tajaan 3 orang di kaki 1.

Selepas kaki 2 terbuka, sistem akan susun secara automatik 30% nisbah

70% (30:70) . 30% PE akan ke kaki 1 manakala 70% PE akan ke kaki 2.

Kaki 1 = power leg

Kaki 2 = profit leg

Leg 1 + Leg 2 = 1 cycle

180 CV + 360 CV = 1 cycle

360 CV + 180 CV = 1 cycle

1 cycle = USD30 (Asia plan)* X RM3.80 = RM114.00

Hari-Hari Penting Di Vemma

Sila tandakan kat kelendar korang dan kalau boleh, selalulah menghadiri

majlis-majlis dan perjumpaan yang dianjurkan oleh Vemma.

Majlis Preview Vemma

Hari: Setiap Selasa

Jam: 8.30PM - 10.00PM

Tempat: HQ Vemma, Jaya One.

Pembentangan: Penerangan tentang Vemma dan Plan Marketing Vemma.

Training Promosi

Hari: Setiap Sabtu

Jam: 10.00AM - 1.00PM

Tempat: HQ Vemma, Jaya One.

Pembentangan: Cara-cara promosi berkesan untuk mendapatkan PE.

VFT (Vemma Fast Start Training)

Hari: Hanya sekali dalam setiap bulan.

Jam: 12PM - 6.30PM

Tempat: Mana-mana Hotel di seluruh Malaysia (Jelajah Malaysia)

Pembentangan: Semua perkara akan dibentangkan.

Selain daripada 3 hari di atas, kita boleh mengaturkan perjumpaan sesame sendiri secara tidak formal. Jika ada masalah, contact upline korang dan buat perjumpaan di kedai mamak ke...untuk belajar secara personal. Selain daripada itu, pada hari minggu kita boleh berpakat ramai-ramai untuk keluar tengok wayang ker, main bowling ker, futsal ker...dan sbgnya. Kita buat bisnes bukan sekadar dapat duit, tapi mengeratkan silaturrahim sesama kita. Semoga ia memberi manfaat kepada anda. Sila berikan kepada PM anda masing-masing.

Jumpa korang di puncak kejayaan......



0 comments: